Tweede week in Nieuw-Zeeland

4 december 2016 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, hierbij een verhaaltje over onze tweede week in Nieuw-Zeeland! Wie geen zin heeft in het hele verhaal, samengevat: Het is hier geweldig! Even praktisch: sommige woorden hebben een blauw kleurtje en op deze woorden kun je klikken, je ziet dan meteen wat wij bedoelen! Je kunt de foto's ook gewoon in het album foto's bekijken.

Auckland
Hayley en Mike waren zo lief om ons te droppen in de big city. Daar stonden we dan met ons backpack in een stad die we allebei niet kenden. Het was dan ook erg wennen om in een hostel te slapen. Ineens lig je in een kamer met mensen die je niet kent. We hadden het hostel een paar dagen van te voren geboekt. Het hostel zat best wel vol en dus moesten we iedere dag van kamer ruilen. Dat is best klote want dan moet je voor 9.45 uur uitchecken en kun je nergens je zooi laten.
De eerste dag hadden we nog niet echt iemand gesproken. Toen we eenmaal wat gewend waren aan het hostel ging dat beter. We hebben gezellig zitten drinken en hebben wat spelletjes gedaan. Naast het hostel was een bar waar we nog wat Heineken bier hebben gedronken.
Die eerste dag besloten we savonds naar de bios te gaan. Ja we know, daarvoor zijn we niet naar de andere kant van de wereld gereisd, maar het was heel relaxed!
De tweede dag zijn we naar Waiheke island geweest. Dit is een eiland bij Auckland. Het is best een commercieel eiland en dus heel duur en chique mensen. We hebben daar het ziplinen gedaan. Dat zorgde voor een heel mooi uitzicht. Op zondag zijn we in de skytower gaan highteaen: dat ding is hoog!

Stray bus
We reizen met Stray bussen, dit zijn hop on-hop off bussen. Ze vertellen je bij aankoop dat je op kan stappen wanneer je wilt en zo lang kan blijven als je wilt. Dit is ook zo maar je moet alles plannen van te voren.. We hebben nu al heel onze reis moeten plannen omdat anders de bus vol zit. Ook gaan sommige bussen op bepaalde plekken maar 2x in de week waardoor je bijvoorbeeld of 2 dagen blijft of meteen 6. We zijn dus een beetje pissig over Stray!

Paihia
Hierna zijn we naar Paihia vertrokken, een klein dorpje met een mooi strandje. Hier hebben we gebarbequed, een pubquiz gedaan en op het strand gezeten met een lekker kampvuur met een groep leuke mensen. Hier hadden we een heel mooi hostel, met zwembad en jacuzzi. Een deel van onze busreis is een dagtrip naar Cape Reigna, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Het was echt schitterend! Met deze tour zijn we af en toe gestopt om leuke dingen te bekijken en te doen, bijvoorbeeld sandboarden.

Hahei
Na Paihia moesten we nog een nachtje in Auckland blijven en daarna zijn we doorgegaan naar Hahei. Stray had hier een eigen plekje op een resort. Even geen vieze wc's en douches, maar gewoon alles schoon en nieuw! Dat was wel fijn na Paihia, waar alles niet zo proper was. In Hahei gingen we meteen naar het hot water beach. Hier kun je een gat graven en dat vult zich dan met warm water. Helaas was het hier zo druk dat we er niet echt van hebben kunnen genieten. We zijn de volgende morgen om 5 uur snachts opgestaan om te gaan kajakken. Kajakken bij de zonsopgang is echt prachtig! Het was nog zo rustig op het strand en op het water, dat was echt genieten. Smiddags gingen we terug naar het strand en was het zoveel drukker!

Ondertussen zijn we in Raglan aangekomen en hebben een heel chil hostel! We gaan hier leren surfen en uitrusten van alle busreizen de afgelopen tijd!

1. Claudia:
    4 december 2016
    Erg leuk om te lezen... En dat de Stray bus nog steeds rijdt (na 12jr), ik hoop dat jullie niet teveel pannen krijgen onderweg, hadden wij wel . Geniet er van en vergeet niet te skydiven in Taupo!
  2. Peter:
    5 december 2016
    wat een mooie foto's. en wat zien erjullie goed uit
  3. Bernadet:
    6 december 2016
    Mooi om te lezen dat alles goed gaat. Genieten maar.
  4. Opa en oma thomassen:
    14 december 2016
    Leuk loes om alles te zien . Veel plezier.
  5. Frank van den Boomen:
    23 december 2016
    Hallo Nikki en Loes
    So te zien hebben jullie veel plezier en er is nog veel te doen en ook hier in het zuider eiland de groeten Frank