First few days in New Zealand

25 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!!

The Road to New Zealand
In het weekend hebben we van onze vriendinnen, familie en vriendjes afscheid genomen. We dachten allebei dat dit heel zwaar ging worden, maar dit is ons mee gevallen. Natuurlijk rolden er tranen over onze wangen, maar we zijn er klaar voor. Laat het avontuur maar beginnen!
Het avontuur begint eigenlijk zodra je zonder je pappie en mammie verder moet. Door de paspoortcontrole en douane, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Uiteindelijk zien we ons vliegtuig staan, jeetje wat is die groot! Eenmaal in het vliegtuig zijn we meteen in vakantiemodus. We krijgen lekker eten opgediend en bestellen een wijntje om het te vieren. Daarna heb je nog zo ongeveer 4.5 uur over van je eerste vlucht. Hoe moet ik gaan zitten/liggen, kan ik mijn schoenen uit doen? Het was even ongemakkelijk maar we hebben een uurtje kunnen slapen. Daarna overstappen in Dubai, iets waar we allebei tegenop zagen want jeetje wat is het daar groot! Het viel reuze mee. De gate was zo gevonden, dus tijd voor een kopje thee. Tegenvaller: we moesten 11 euro afrekenen voor 2 thee en water. Daarna door naar onze tweede vlucht, want nu ging het pas echt beginnen, 16 uur vliegen na elkaar. 'Ik hoop niet dat er iemand met hele dikke billen langs ons komt zitten.' We hadden geluk: we hadden drie plaatsen voor ons met tweeën. Toch viel het tegen om te slapen tijdens de vlucht.

Met open armen ontvangen
YES, eindelijk ze we er! De controle in Nieuw Zeeland is best streng, maar gelukkig mochten we gewoon het land binnen! We werden opgehaald door Hayley (nicht van nikki) en haar vriend Mike. Eindelijk konden we na 30 uur weer een frisse neus halen! Mike heeft een gave wagen en daar gingen we meteen mee op de foto. Later bleek dat de helft van de bevolking zo'n wagen heeft. Ze rijden hier aan de andere kant van de weg, maar na een paar dagen zijn we daar wel aan gewend. We gingen meteen langs een winkel om bier te halen en hebben geproost op een mooie vakantie. Ze konden ons helpen met onze telefoon en geld opnemen. Later zijn we nog naar het kroegje gegaan waar Hayley werkt. Het is een sportskroeg waar veel locals komen. We hebben gezellig kunnen buurten.

Hiking
De tweede dag heeft Hayley ons een watervalletje laten zien dicht bij Hamilton en zijn we smiddags naar blue springs geweest. Dit was een mooie rustige wandeling in een prachtige omgeving. De mensen zijn hier best veel bezig met hun gezondheid denken we. De derde dag hebben we een berg beklommen en er zijn gewoon mensen die dat iedere dag doen! Het was erg zwaar maar eenmaal boven voel je je erg goed dat je het hebt gedaan! Er was een heel mooi uitzicht. De trap was ongeveer 2 km hoog.

Lawn bowls
Mike speelt lawn bowls haha, het is een soort joule de boule en is gewoon een excuus om te zuipen! Net zoals dat jongens bij ons darten spelen. Het was wel grappig om te zien. Daarna hebben we nog wat drankspelletjes gedaan en zijn even met Mike en Hayley naar het centrum gegaan. Helaas is donderdagavond niet echt een stapavond in Hamilton. We hebben dus ergens een pilsje gedronken en hebben gebiljart haha!

Het is heel leuk dat we de afgelopen dagen hebben kunnen zien hoe Hayley hier woont. Vandaag zijn we naar Auckland gebracht en gaat er dus een nieuw avontuur beginnen! Morgen gaan we ziplinen boven Waiheke Island; spannend! Dit weekend gaan we in de skytower high tea'en! Dit is een hoge toren midden in Auckland die helemaal ronddraait. Je kunt zo dus de hele stad zien. Maandag vertrekken we naar Bay of Islands. Hopelijk hebben we lekker weer en kunnen we jullie jaloers maken!!

Byeee mates!

Loes & Nikki

1. Gaby:
    Leuk!! Geniet liefies :)
  2. Peter:
    25 november 2016
    Wat een heerlijk verhaal. Dat er nog maar velen mogen volgen want dat is wel genieten. Veel plezier met ziplinen. Prachtig!!
  3. Evi:
    25 november 2016
    Heel leuk mates! Leuke foto's en al veel gedaan. Geniet ervan!!